söndag 30 augusti 2009

Nya tag

Jag tänker inte låta mig hunsas av människor som inte håller vad de lovar och som dessutom misstror den goda tanken. Min enda intention med projektet är att sprida glädje och kraft till andra människor vad kan det var för fel på det? Jag tar en kontakt med Götenes helt underbara präst Håkan Brattgård i morron. Holmestads kyrka borde också funka, den ligger inte lika ensligt men kyrkogården är faktiskt inte på kullen utan en bit bort. Ser inte riktigt hur man kan göra inuti med levande ljus och det finns andra frågetecken också, Stina har aldrig varit där, Jag kanske kan skicka bilder till henne för ljusdesignen. Kanske vi också kan ta konserten i november, den kyrkan är ju faktiskt uppvärmd på vintern. Vet inte heller hur kyrkorådet tänker. Är de positiva till att det kommer en annan sorts publik till kyrkan? Många frågor och just nu inga svar. Känner mig trött men också stridslysten. Hörde att kommunen pratat om mitt projekt på nåt möte. Min idé sprids och jag är oerhört tacksam för att så många vill hjälpa mig igång. Ann-Sofie, kultursamordnare på kommun har också berättat om mitt projekt på destination Läckö - Kinnekulle. Vilket underbart nätverk jag har. Tack alla om ni läser detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar